Operational excellence
De bästa projekten blir inte bäst av en slump.
Framgångens
tre faser
Vi har arbetat fram en metod för att säkerställa att ditt projekt blir så bra det bara kan bli. Den metoden består av tre faser.
Fas 1: Utveckla
Utforska möjligheter, skaffa nya insikter och utvärdera resultatet
Vi börjar alltid med att skapa oss en bild av hela situationen. På så sätt kan vi se vilka utmaningar du står inför, vilka affärsmöjligheter du har och hur du kan knyta an dina mål till affärsstrategin. Resultatet ger dig koll på vad du behöver göra för att ditt förändringsarbete ska lyckas.
- Identifiera affärsmöjligheter, innovationer och utmaningar
- Sätt målen och skapa en vision
- Försäkra dig om att ni prioriterar rätt typer av investeringar och förändringar
- Ange vilka fördelar du är ute efter och försök förstå hur ni ska realisera dem
- Förankra ett gemensamt syfte inom organisationen
- Fastslå hur du ska mäta framgången och var du kan skapa mervärden
- Se resultatet ur ett helhetsperspektiv
- Ta fram en fullständig färdplan för förändringsarbetet.
- Skapa ett underlag för beslut, utför förstudier och utveckla prototyper.
Fas 2: Utföra
Implementera förändringar med bättre samarbete, kompetens och praxis
Tack vare vår långa erfarenhet av projektledning har vi med åren blivit riktiga specialister på att dra nytta av och integrera olika tjänster och kompetenser. Det har också gjort oss till proffs på att se till att du får avkastning på investerat kapital snabbare. Vad gäller arbetssätt väljer du själv om vi ska utgå från era projektleveransmodeller och kvalitetsledningssystem eller de vi arbetat fram och testat genom åren.
- Fokusera på att skapa värden, agil arbetsledning och kvalitet.
- Planera, utveckla och testa en leveransobjekt.
- Enas om ägarskap, roller, ansvarsområden, leveransmodell och kvalitetssystem.
- Driftsätt dina leveransobjekt genom ett stegvist och systematiskt arbetssätt.
- Använd riskbaserad styrning för att optimera resursanvändning och effektivitet.
- Spåra projektets framsteg och stäng delprojekt efter leverans.
- Godkänn och förankra arbetsregler och affärsmetoder.
- Motivera och utbilda personalen för smidig övergång till driftsfasen.
- Möjliggör lärande, uppmuntra talangutveckling och främja kunskapsöverföring.
Fas 3: Realisera
Skapa hållbara värden, hitta fler nyttor och skaffa viktiga erfarenheter
Nyckeln till att lyckas med ditt förändringsarbete och i sin tur öka företagets ROI, stavas livscykelhantering. Genom att jobba enligt en och samma metod från projektstart till slut ser vi till att värdena vi landat under resans gång håller både imorgon och om tio år.
- Koppla förändringen till er vision och följ upp med en framtidsplanering.
- Engagera intressenter och skapa en känsla av delaktighet och ägarskap.
- Mät för att försäkra dig om att ändringarna är förstådda, förankrade och genomförda.
- Leverera ständiga förbättringar på ett enkelt och effektivt sätt.
- Förbättra kundupplevelsen med smartare funktioner och integrerade lösningar.
- Skapa en företagskultur med fokus på att skapa mervärde.
- Ta kontroll över ärendehanteringen och garantera en stabil prestanda- och kvalitetsnivå.
- Se till att tjänsten är kostnadseffektiv och flexibel.
- Tilldela ägarskap och ge supportorganisationen egna befogenheter.