Framgångens
tre faser
För att lyckas har vi utvecklat en metod som tar höjd för både struktur och kultur. Den bygger på tre faser: utveckla, utföra och realisera – från insikter och målbild till resultat som håller över tid.
Det är så vi skapar verklig effekt. Inte bara genom att leverera projekt, utan genom att säkra att nyttan faktiskt landar i vardagen.
Fas 1: Utveckla
Utforska möjligheter, skaffa nya insikter och utvärdera resultatet
Vi börjar alltid med att skapa oss en bild av hela situationen. På så sätt kan vi se vilka utmaningar du står inför, vilka affärsmöjligheter du har och hur du kan knyta an dina mål till affärsstrategin. Resultatet ger dig koll på vad du behöver göra för att ditt förändringsarbete ska lyckas.
- Identifiera affärsmöjligheter, innovationer och utmaningar
- Sätt målen och skapa en vision
- Försäkra dig om att ni prioriterar rätt typer av investeringar och förändringar
- Ange vilka fördelar du är ute efter och försök förstå hur ni ska realisera dem
- Förankra ett gemensamt syfte inom organisationen
- Fastslå hur du ska mäta framgången och var du kan skapa mervärden
- Se resultatet ur ett helhetsperspektiv
- Ta fram en fullständig färdplan för förändringsarbetet.
- Skapa ett underlag för beslut, utför förstudier och utveckla prototyper.
Fas 2: Utföra
Implementera förändringar med bättre samarbete, kompetens och praxis
Tack vare vår långa erfarenhet av projektledning och systemimplementation har vi blivit specialister på att integrera rätt kompetenser i rätt fas och att få dem att samarbeta på riktigt. Det är inte bara en teknisk resa, utan också en mänsklig. Genom att kombinera struktur och engagemang ser vi till att du får avkastning på investerat kapital snabbare och att organisationen är med dig hela vägen, från idag till beyond.
- Fokusera på att skapa värden, agil arbetsledning och kvalitet.
- Planera, utveckla och testa en leveransobjekt.
- Enas om ägarskap, roller, ansvarsområden, leveransmodell och kvalitetssystem.
- Driftsätt dina leveransobjekt genom ett stegvist och systematiskt arbetssätt.
- Använd riskbaserad styrning för att optimera resursanvändning och effektivitet.
- Spåra projektets framsteg och stäng delprojekt efter leverans.
- Godkänn och förankra arbetsregler och affärsmetoder.
- Motivera och utbilda personalen för smidig övergång till driftsfasen.
- Möjliggör lärande, uppmuntra talangutveckling och främja kunskapsöverföring.
Fas 3: Realisera
Skapa hållbara värden, hitta fler nyttor och skaffa viktiga erfarenheter
Nyckeln till att lyckas med ditt förändringsarbete och i sin tur öka företagets ROI, stavas livscykelhantering. Genom att jobba enligt en och samma metod från projektstart till slut ser vi till att värdena vi landat under resans gång håller både imorgon och om tio år.
- Koppla förändringen till er vision och följ upp med en framtidsplanering.
- Engagera intressenter och skapa en känsla av delaktighet och ägarskap.
- Mät för att försäkra dig om att ändringarna är förstådda, förankrade och genomförda.
- Leverera ständiga förbättringar på ett enkelt och effektivt sätt.
- Förbättra kundupplevelsen med smartare funktioner och integrerade lösningar.
- Skapa en företagskultur med fokus på att skapa mervärde.
- Ta kontroll över ärendehanteringen och garantera en stabil prestanda- och kvalitetsnivå.
- Se till att tjänsten är kostnadseffektiv och flexibel.
- Tilldela ägarskap och ge supportorganisationen egna befogenheter.